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디즈니 [DIS] 8-K 보고서 읽기(번역본) (2022. 11. 8.)

오늘은변호사 2022. 11. 15. 12:20
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요약
  • 분기 및 연도 수익 각 9% 및 23% 증가
  • 디즈니+ 구독자 수 5,700만건 증가 (4분기에만 1,210만 
  • 매출: $ 82,722 M (827억 달러, 한화 약 116조원)
  • 세전계속영업이익: $ 5,285 M (52억 달러, 한화 약 7조원)
  • 순이익: $ 3,193 M (31억 달러, 한화 약 4조원)
  • 잉여현금흐름: $1,059 M (10억 달러, 한화 약 1.4조원)
 
주가흐름
  • 1년 차트 (2022. 11. 15. 기준)

 

  • 5년 차트

 

 

 

BURBANK, Calif. – The Walt Disney Company today reported earnings for its fourth quarter and fiscal year ended October 1, 2022
캘리포니아주 버뱅크 – The Walt Disney Company는 오늘 2022년 10월 1일에 종료되는 4분기 및 회계연도 실적을 보고했습니다.
 
•Revenues for the quarter and year grew 9% and 23%, respectively.
분기 및 연도의 수익은 각각 9% 및 23% 증가했습니다.
 
•Diluted earnings per share (EPS) from continuing operations for the quarter was comparable to the prior-year quarter at $0.09. Excluding certain items(1), diluted EPS for the quarter decreased to $0.30 from $0.37 in the prior-year quarter.
•계속 영업으로 인한 희석 주당순이익(EPS)은 $0.09로 전년도 분기와 비슷했습니다. 일부 항목(1)을 제외한 분기 희석주당순이익은 전년 동기 $0.37에서 $0.30으로 감소했습니다.
 
•Diluted EPS from continuing operations for the fiscal year ended October 1, 2022 increased to $1.75 from $1.11 in the prior year. Excluding certain items(1), diluted EPS for the year increased to $3.53 from $2.29 in the prior year.

•2022년 10월 1일 종료된 회계연도의 계속 운영으로 인한 희석 EPS는 전년도 $1.11에서 $1.75로 증가했습니다. 특정 항목(1)을 제외하면 희석주당순이익은 전년도 $2.29에서 $3.53으로 증가했습니다.

 
“2022 was a strong year for Disney, with some of our best storytelling yet, record results at our Parks, Experiences and Products segment, and outstanding subscriber growth at our direct-to-consumer services, which added nearly 57 million subscriptions this year for a total of more than 235 million,” said Bob Chapek, Chief Executive Officer, The Walt Disney Company.

 

"2022년은 Disney에게 최고의 한 해였습니다. 최고의 스토리텔링, Parks, Experiences 및 Products 부문의 기록적인 결과, Direct-to-Consumer 서비스의 탁월한 구독자 증가로 올해 약 5,700만 건의 구독이 추가되었습니다. 총 2억 3,500만 개가 넘습니다.” The Walt Disney Company의 CEO인 Bob Chapek이 말했습니다. 
 
“Our fourth quarter saw strong subscription growth with the addition of 14.6 million total subscriptions, including 12.1 million Disney+ subscribers. The rapid growth of Disney+ in just three years since launch is a direct result of our strategic decision to invest heavily in creating incredible content and rolling out the service internationally, and we expect our DTC operating losses to narrow going forward and that Disney+ will still achieve profitability in fiscal 2024, assuming we do not see a meaningful shift in the economic climate.
4분기에는 Disney+ 가입자 1,210만 명을 포함하여 총 1,460만 건의 구독이 추가되면서 강력한 구독 증가세를 보였습니다. 출시 후 불과 3년 만에 Disney+의 급속한 성장은 놀라운 콘텐츠를 만들고 서비스를 국제적으로 출시하는 데 막대한 투자를 하기로 한 우리의 전략적 결정의 직접적인 결과이며, 우리는 DTC 영업 손실이 앞으로 줄어들고 Disney+가 여전히 달성할 것으로 기대합니다. 경제 환경에 의미 있는 변화가 없다고 가정하고 2024 회계연도에 수익성을 확보합니다. 
 
By realigning our costs and realizing the benefits of price increases and our Disney+ ad-supported tier coming December 8, we believe we will be on the path to achieve a profitable streaming business that will drive continued growth and generate shareholder value long into the future. And as we embark on Disney’s second century in 2023, I am filled with optimism that this iconic company’s best days still lie ahead.”(2)
비용을 재조정하고 가격 인상의 이점과 12월 8일에 제공되는 Disney+ 광고 지원 계층을 실현함으로써 우리는 지속적인 성장을 주도하고 장기적으로 주주 가치를 창출할 수익성 있는 스트리밍 비즈니스를 달성할 수 있는 길을 갈 것이라고 믿습니다. 그리고 우리가 2023년에 디즈니의 2세기를 시작하면서 저는 이 상징적인 회사의 전성기가 여전히 우리 앞에 놓여 있다는 낙관으로 가득 차 있습니다.”
 
 
  • 연간 매출: $ 82,722 M (827억 달러, 한화 약 116조원)
  • 세전계속영업이익: $ 5,285 M (52억 달러, 한화 약 7조원)
  • 순이익: $ 3,193 M (31억 달러, 한화 약 4조원)
  • 잉여현금흐름: $1,059 M (10억 달러, 한화 약 1.4조원)
 

 

  • DMED (Disney Media and Entertainment Distribution)
    - 매출 $55,040 M (8% 증가)
    - 영업이익 $4,216 M (42% 감소)
  • DPEP (Disney Parks, Experiences and Producs)
    - 매출 $28,705 M (73% 증가)
    - 영업이익 $ 7,905 M (100% 초과 증가)

 

DISCUSSION OF FULL YEAR SEGMENT RESULTS

전체 연도 세그먼트 결과에 대한 논의

 
Total segment operating income increased 56%, or $4.4 billion, to $12.1 billion, due to higher operating income at Disney Parks, Experiences and Products, partially offset by lower operating income at Disney Media and Entertainment Distribution. 

총 부문 영업 수입은 Disney Parks, Experiences 및 Products의 영업 수입 증가로 인해 56%(44억 달러) 증가한 121억 달러를 기록했으며 Disney Media 및 Entertainment Distribution의 영업 수입 감소로 부분적으로 상쇄되었습니다. 

 
Results at Disney Parks, Experiences and Products in the current year reflected the benefit from the comparison to the closures/reduced operating capacity in the prior year as a result of the novel coronavirus (COVID-19). The decrease at Disney Media and Entertainment Distribution was due to lower operating results at Direct-to-Consumer and Content Sales/Licensing, partially offset by growth at Linear Networks. 

  

올해 디즈니 파크, 체험 및 제품의 결과는 신종 코로나바이러스(COVID-19)로 인해 전년도 폐쇄/운영 용량 감소와 비교하여 얻은 이점을 반영했습니다. 
Disney Media and Entertainment Distribution의 감소는 Direct-to-Consumer 및 콘텐츠 판매/라이선싱의 영업 실적이 낮아졌기 때문이며 Linear Networks의 성장으로 부분적으로 상쇄되었습니다. 

 

The decrease at Direct-to-Consumer was due to higher losses at Disney+ and, to a lesser extent, lower results at Hulu and higher losses at ESPN+.
Direct-to-Consumer의 감소는 Disney+의 더 높은 손실과 Hulu의 더 낮은 결과 및 ESPN+의 더 높은 손실로 인한 것입니다.  
 
Lower results at Content Sales/Licensing were due to a decrease in TV/SVOD distribution results, higher film cost impairments and decreases in home entertainment and theatrical distribution results, partially offset by an increase at our stage play business, as productions were generally shut down in the prior year due to COVID-19. 
콘텐츠 판매/라이선싱의 낮은 결과는 TV/SVOD 배포 결과 감소, 영화 비용 손상 증가, 홈 엔터테인먼트 및 연극 배포 결과 감소로 인해 발생했으며, 프로덕션이 일반적으로 중단됨에 따라 무대 연극 사업 증가로 부분적으로 상쇄되었습니다
 
Growth at Linear Networks reflected higher domestic Broadcasting and Cable results, partially offset by lower results internationally.
 COVID-19로 인해 전년도에. Linear Networks의 성장은 국내 방송 및 케이블의 높은 결과를 반영했으며 국제적으로 낮은 결과로 부분적으로 상쇄되었습니다.

 


Direct-to-Consumer
Direct-to-Consumer revenues for the quarter increased 8% to $4.9 billion and operating loss increased $0.8 billion to $1.5 billion. The increase in operating loss was due to a higher loss at Disney+ and a decrease in results at Hulu, partially offset by improved results at ESPN+.

이 분기의 Direct-to-Consumer 매출은 8% 증가한 49억 달러, 영업 손실은 8억 달러 증가한 15억 달러를 기록했습니다. 영업 손실의 증가는 Disney+의 손실 증가와 Hulu의 결과 감소 때문이며 ESPN+의 개선된 결과로 부분적으로 상쇄되었습니다.

Results at Disney+ reflected higher programming and production costs, increases in marketing and technology costs and the absence of Premier Access releases in the current quarter, partially offset by higher subscription revenue. 

Disney+의 결과는 더 높은 프로그래밍 및 제작 비용, 마케팅 및 기술 비용의 증가, 현재 분기에 Premier Access 릴리스가 없음을 반영했으며 구독 수익 증가로 부분적으로 상쇄되었습니다. 

 

In the current quarter, there were no Premier Access releases whereas the prior-year quarter reflected the releases of Black Widow and Jungle Cruise. 
현재 분기에는 Premier Access 릴리스가 없었지만 전년도 분기에는 Black Widow 및 Jungle Cruise의 릴리스가 반영되었습니다. 
The increase in programming and production costs was driven by more content provided on the service and higher average costs, which included an increased mix of original content. Higher subscription revenue was due to subscriber growth and, to a lesser extent, increases in retail pricing, partially offset by an unfavorable foreign exchange impact.

 

프로그래밍 및 제작 비용의 증가는 서비스에서 제공되는 더 많은 콘텐츠와 더 높은 평균 비용(오리지널 콘텐츠의 혼합 증가 포함)에 의해 주도되었습니다. 구독료 수익 증가는 구독자 증가와 소매 가격 인상으로 인한 것인데 불리한 외환 영향으로 부분적으로 상쇄되었습니다.

 

 

 

 

  • 디즈니플러스 구독자수 1억 6,400만명, 전기 대비 39% 증가

  • 유료 구독자당 평균 월별 매출액
    - 디즈니플러스 코어: $5.96
    - 글로벌 디즈니플러스: $3.91

 
 
 

 

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